Reklama linków sponsorowanych – Google Adwords

Google Adwords mimo tego, że dostępny już od bardzo długiego czasu to nadal jest jednym z najlepszym sposobów na dotarcie do nowych klientów. Dlatego też każda firma, która poważnie myśli o zareklamowaniu się w sieci powinna poważnie zastanowić się właśnie nad reklamami Google. Odpowiednio skonstruowana reklama, podpięta do tej usługi może zdziałać cuda i przyciągnąć olbrzymią liczbę potencjalnych klientów.

 

Koszty kampanii reklamowej

Google Adwords pozwala na dostosowanie kosztów kampanii reklamowej do możliwości przedsiębiorcy. Reklamodawca płaci za kliknięcia w reklamę i samodzielnie wpłaca pieniądze na swoje konto w usłudze. Samodzielnie może więc decydować o całkowitych kosztach kampanii oraz jej budżecie.

 

Skuteczność kampanii

Kwestia ta w głównej mierze zależy od wiedzy oraz pomysłowości samego reklamodawcy. To on decyduje o tym jak wyglądała będzie reklama. Dodatkowo Google Adwords udostępnia reklamodawcom rozbudowany panel, który pozwala na dokładne analizowanie wszystkich statystyk co pozwala lepiej dostosować reklamę do rynku. Istnieją również profesjonalne firmy świadczące usługi z zakresu organizowania kampanii w Google Adwords. Firmy tego typu posiadają odpowiednią wiedzę, która pozwala na przygotowanie bardzo skutecznej kampanii.

 

Jak stworzyć swoją pierwszą reklamę?

Wystarczy postępować według poniższej instrukcji:

  • zalogować się na stronie: http://www.google.pl/adwords/ za pomocą swojego konta Google
  • wybrać opcję  „Utwórz pierwszą kampanię”
  • w wyświetlonym formularzu należy wypełnić wszystkie pola, najważniejsze są jednak stawki i budżet. Ustawić można stawkę za kliknięcie oraz dzienny budżet na reklamę
  • kolejne pole to sieci i urządzenia w którym najlepiej zaznaczyć opcję wyszukiwarka Google i partnerzy (domyślnie ustawiona jest opcja wszystkie dostępne witryny)
  • następny krok to wybranie nazwy reklamy oraz jej wyglądu
  • teraz można już przejść do pola słowa kluczowe, które jest bardzo istotne. W polu tym można wpisać wszystkie słowa kluczowe po wpisaniu, których ma się wyświetlić nasza reklama. W przypadku ustalania słów kluczowych bardzo pomocny może być planer słów kluczowych, dostępny pod adresem: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal . Można w nim sprawdzić jaką popularnością cieszy się dane słowo kluczowe i wybrać jedynie te najbardziej optymalne.
  • ostatni krok to wybranie sposobu płatności, dostępna jest karta kredytowa oraz standardowy przelew

Po wykonaniu wszystkich kroków pierwsza kampania reklamowa jest już aktywna i w tym momencie rozpoczyna się cały proces nieustannego optymalizowania jej dla uzyskania jeszcze lepszych wyników.

                                    

Zalety oraz wady Google Adwords

Zalety:

  • płatność za kliknięcia
  • dotarcie do ogromnej ilości osób
  • wyświetlanie reklamy w najpopularniejszej wyszukiwarce
  • reklama pojawia się w najczęściej klikanych miejscach
  • prosty moduł tworzenia reklamy

Wady:

  • czasem bardzo wysoki koszt (nawet 5 zł za jedno kliknięcie)
  • zredukowanie kosztów za kliknięcie wymaga dużego budżetu na reklamę
  • do tworzenia efektywnych reklam potrzeba sporo praktyki oraz wiedzy
  • niektórzy internauci omijają linki sponsorowane

SZUKAJ NAS NA:

MAPA DOJAZDU

MAPA DOJAZDU DO NAS

KONTAKT Z NAMI