Pozycjonowanie lokalne firmy 

Wiele osób prowadzących własne firmy stale zastanawia się jak dotrzeć do potencjalnych klientów. Pojawienie się w sieci i prowadzenie własnej strony internetowej to z pewnością bardzo duże ułatwienie. Jednak bez odpowiedniego pozycjonowania strona www kompletnie do niczego się nie przyda. W przypadku wielu firm to jednak nie samo pozycjonowanie jest najważniejsze a pozycjonowanie lokalne. To właśnie ten sposób pozycjonowania pozwala na dotarcie do ogromnej liczby klientów z okolicy.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak pojawianie się w wynikach wyszukiwania związanych z frazami zawierającymi dane miasto bądź rejon. Pozycjonowanie tego typu jest szczególnie istotne dla osób, prowadzących biznesy lokalne czyli wszelkiego rodzaju sklepy, restauracje czy hotele.

.

Czy warto pozycjonować się lokalnie?

Na to pytanie najlepiej odpowiadają poniższe statystyki:

  • 88% osób korzystających ze smartfonów szuka fraz związanych z lokalnymi przedsiębiorstwami
  • 78% użytkowników dokonało zakupu w znalezionych lokalnych przedsiębiorstwach
  • 56% użytkowników podczas podróży poszukuje lokalnych biznesów

Jak więc widać potencjał pozycjonowania lokalnego jest naprawdę ogromny i z pewnością warto zainteresować się tym sposobem dotarcia do klientów.

Przeprowadzono również badania na temat najczęściej wyszukiwanych miejsc i tutaj pierwsze 3 miejsca należą do: restauracji, sklepów oraz branży usługowej.

.

Jak zabrać się do pozycjonowania lokalnego?

W dużej mierze pozycjonowanie regionalne jest dokładnie takie samo jak standardowe pozycjonowanie. Istnieje jednak kilka dodatkowych technik, specyficznych dla pozycjonowania lokalnego. Są to:

Konto Google Moja Firma

Jest to nic innego jak swego rodzaju wizytówka internetowa dla firmy działającej lokalnie. Jej główna zaleta to zwiększenie szans na pojawienie się witryny w wynikach wyszukiwania lokalnego. Założenie samego konta jest banalnie proste i polega jedynie na dodaniu kilku najważniejszych informacji o firmie.

Opinie na temat firmy

Po dodaniu firmy jako wizytówki, inni użytkownicy będą mogli oceniać firmę. Jasne jest więc to, że należy zadbać o jak największą liczbę pozytywnych opinii. Średnia ocen wyświetla się przy firmie w wynikach wyszukiwania a więc warto zadbać o to aby była jak najwyższa.

Dane teleadresowe

Ważne jest również aby we wszystkich miejscach w internecie podawać te same dane teleadresowe firmy. Dzięki temu algorytmy Google uznają firmę za wiarygodną co również poprawia jej miejsce w wynikach wyszukiwania.

Obecność w jak największej liczbie katalogów

Warto również znaleźć się w jak największej liczbie katalogów firm w których można zamieścić dane teleadresowe biznesu oraz krótką informację o nim. Algorytmy Googla przeszukują inne strony i jeżeli znajdą firmę na wielu z nich to podniosą jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dobra optymalizacja strony

Optymalizacja strony w przypadku pozycjonowania lokalnego jest tak samo istotna jak w przypadku standardowego pozycjonowania a więc warto zadbać o to aby była ona odpowiednio przeprowadzona. O optymalizacji przeczytać można w wielu artykułach na temat standardowego pozycjonowania stron.

Obecność w katalogach lokalnych

Istotne jest również to aby informacje o firmie pojawiły się również na stronach lokalnych. W internecie bez problemu można wyszukać takie strony i aby znaleźć się na nich, wystarczy jedynie napisać do administratora aby dodał naszą firmę na stronie.

SZUKAJ NAS NA:

MAPA DOJAZDU

MAPA DOJAZDU DO NAS

KONTAKT Z NAMI