10 sposob贸w na zwi臋kszenie ruchu na stronie www

10 sposob贸w na zwi臋kszenie ruchu na stronie www聽 Klienci zwykle zadaj膮 mi pytanie, dlaczego ich strona w og贸le nie ma odwiedzin, a przecie偶 jest ona bardzo 艂adnie wykonana i dzia艂a bez zarzutu. Ju偶 odpowiadam 鈥 ot贸偶 samo stworzenie strony nie jest wystarczaj膮ce. 呕eby przynosi艂a ona dochody, nale偶y j膮 jeszcze wypromowa膰, a zatem sprawi膰, aby potencjalni klienci mogli j膮 bez problemu znale藕膰. Najwi臋kszy problem polega na tym, 偶e aby strona mog艂a przynosi膰 realne korzy艣ci, czyli du偶膮 liczb臋 zapyta艅, musi ona by膰 odwiedzana przez kilkuset potencjalnych klient贸w ka偶dego dnia. Nie wystarczy niestety poinformowanie rodziny oraz znajomych.

Poni偶ej przedstawiam kilka sposob贸w, przy za艂o偶eniu 偶e Twoja strona jest odpowiednio przygotowana pod sprzeda偶.

1. Pozycjonowanie (SEO)

Powiedzmy, 偶e poszukujesz w sieci mechanika samochodowego. Jak to robisz 鈥 przegl膮daj膮c kilkadziesi膮t stron, kt贸re Ci si臋 wy艣wietli艂y w wynikach wyszukiwania – chyba nie? Wybierasz pierwsze 2-3 strony, kt贸re wskaza艂o Google. Tak w艂a艣nie post臋puj膮 te偶 Twoi klienci. Twoim zadaniem jest zatem zadbanie o to, aby Twoja firma znalaz艂a si臋 na pocz膮tku wynik贸w wyszukiwania. Na efekty procesu pozycjonowania zwykle czeka si臋 najd艂u偶ej 鈥 zwykle pierwsze efekty mo偶emy oceni膰 po kilku miesi膮cach.

2. Kampania w Google Adwords

Jest to alternatywa dla pozycjonowania daj膮ca szybkie efekty. Google Adwords widoczne s膮 w postaci reklam pojawiaj膮cych si臋 z boku wynik贸w wyszukiwania w Google. Za takie kampanie si臋 p艂aci, zwykle od kilkudziesi臋ciu groszy do kilku z艂otych za ka偶de klikni臋cie 鈥 zale偶ne jest to od popularno艣ci naszych s艂贸w kluczowych. Nale偶y ustali膰 dzienny bud偶et, np. 50 z艂, a w贸wczas Google pobiera z naszego bud偶etu op艂at臋 w przypadku klikni臋cia na nasz膮 stron臋. Je偶eli nasza reklama b臋dzie skuteczna i ustawiona we w艂a艣ciwy spos贸b, to spokojnie powinni艣my osi膮gn膮膰 od kilkudziesi臋ciu do kilkuset wej艣膰 na stron臋 dziennie. Oczywi艣cie, je艣li s艂owa s膮 dro偶sze, w贸wczas stosowanie tej metody nie jest tanie, jednak mamy metody, dzi臋ki kt贸rym znalezienie jak najta艅szych s艂贸w nie jest trudne.

3. Google Remarketing

Jest to metoda, kt贸ra polega na ponownym dotarciu do klient贸w, kt贸rzy mieli ju偶 okazj臋 odwiedzi膰 Twoj膮 stron臋, ale nie wykonali 偶adnego innego kroku, np. nie pojawi艂o si臋 z ich strony 偶adne pytanie ani niczego nie kupili oni w Twoim sklepie internetowym. Je艣li dokonane zostan膮 odpowiednie ustawienia, mo偶esz dzi臋ki reklamie zach臋ca膰 swojego klienta, 偶eby powr贸ci艂 na Twoj膮 stron臋 i mo偶e tym razem znalaz艂 co艣 dla siebie.

4. Reklamy na Facebooku

Kampanie na Facebooku pozwalaj膮 dotrze膰 do wybranych grup docelowych. Tak膮 grup臋 mo偶na stworzy膰 na podstawie wieku, zainteresowa艅, p艂ci lub te偶 poprzez skierowanie do znajomych Twoich znajomych albo tych, kt贸rzy poznali Tw贸j fan page. Jest to metoda, kt贸ra przypomina Adwords 鈥 ponosi si臋 tu op艂at臋 od kilkudziesi臋ciu groszy za ka偶de klikni臋cie i tak偶e jest to skuteczna kampania stworzona niskim nak艂adem finansowym. Jednak pami臋tajmy, 偶e w tym przypadku klient jest przez nas kierowany do naszego fan page鈥檃, a nie do naszej strony internetowej, dlatego musisz wiedzie膰, w jaki spos贸b klienta zainteresowa膰 swoj膮 ofert膮, aby w ko艅cu dotar艂 do Twojej strony.

5. Blog

Mo偶esz osi膮gn膮膰 du偶e korzy艣ci, je艣li tylko b臋dziesz m贸g艂 w spos贸b regularny udost臋pnia膰 darmow膮 i maj膮c膮 warto艣膰 wiedz臋 tym, kt贸rzy b臋d膮 ogl膮da膰 Twoj膮 stron臋. Dzi臋ki temu mo偶esz liczy膰 du偶膮 liczb臋 odwiedzin na stronie, a tak偶e na to, 偶e zyskasz zaufanie do swojej marki. Buduje si臋 w贸wczas wizerunek eksperta poprzez dzielenie si臋 z innymi swoj膮 wiedz膮 i pokazywanie, 偶e znasz si臋 na tym, co robisz, co skutkuje tym, 偶e warto obdarzy膰 Ci臋 zaufaniem. Aby zyska膰 ruch na stronie, warto pisa膰 artyku艂y do innych bog贸w, kt贸re ju偶 teraz ciesz膮 si臋 du偶ym zainteresowaniem.

6. E-mail marketing

Niekt贸rzy uwa偶aj膮 newslettery za bzdur臋, poniewa偶 s膮 codziennie zasypywani dziesi膮tkami niepotrzebnych maili ze skrzynki pocztowej. Dzieje si臋 tak dlatego, 偶e po prostu nas one nie interesuj膮. W e-mailu marketingowym najwa偶niejsza jest tre艣膰 e-maila. Umiej臋tno艣膰 zainteresowania swoich odbiorc贸w mo偶e by膰 jedn膮 z najskuteczniejszych metod pozwalaj膮cych przyci膮gn膮膰 osoby odwiedzaj膮ce Twoj膮 stron臋. Aby wej艣膰 w relacj臋 z klientem, zwykle trzeba si臋 przypomina膰, zatem warto wysy艂a膰 taki e- mailing raz lub dwa razy w miesi膮cu, 偶eby utrzyma膰 kontakt z klientami. Mo偶esz np. informowa膰 ich o tym, co nowego dzieje si臋 w Twojej firmie, o aktualnych promocjach, mo偶esz te偶 przesy艂a膰 im linki do artyku艂u na Twoim blogu.

7. YouTube

YouTube mo偶e by膰 dodatkowym wsparciem dla pozycjonowania. Odpowiednie s艂owa kluczowe pozwol膮 znale藕膰 Ci臋 w serwisie, a do tego pod opisem zamieszczonego filmu, b臋dziesz m贸g艂 wstawi膰 link do strony Twojej firmy. Wyszukiwarka Google bardzo sobie ceni klient贸w, kt贸rzy link do swojej strony umieszczaj膮 w innych miejscach. To pozwoli Ci zaj膮膰 wy偶sze pozycje w wynikach wyszukiwania. Do tego taki film mo偶na 艂atwo umie艣ci膰 na portalach spo艂eczno艣ciowych np. na Facebooku, Twitterze, a to generuje dodatkowe korzy艣ci.

8. Fora dyskusyjne

Na pewno w trakcie poszukiwania jakiej艣 us艂ugi sugerujesz si臋 rekomendacjami znajomych , rodziny lub te偶 sprawdzasz opinie dost臋pne w sieci. W艂a艣nie temu s艂u偶膮 fora dyskusyjne. Ludzie mog膮 tam znale藕膰 rozwi膮zanie problem贸w, jak r贸wnie偶 kontakty do specjalist贸w. Je艣li b臋dziesz aktywnie odpowiada膰 na problemy innych, b臋dziesz postrzegany jako specjalista 鈥 b臋dzie to dla Ciebie bardzo korzystne. Do tego w swoim podpisie b臋dziesz m贸g艂 doda膰 link do w艂asnej strony, a jak wspomina艂em, Google bardzo sobie ceni takie dzia艂ania.

9. Social Media

Jest to narz臋dzie, dzi臋ki kt贸remu b臋dziesz m贸g艂 si臋 zaprzyja藕ni膰 z klientami, a to z kolei przyczyni si臋 do zakupu Twoich produkt贸w. Do tego wa偶n膮 zalet膮 jest mo偶liwo艣膰 udost臋pniania artyku艂u lub filmu w spos贸b 艂atwy i szybki. Jednak bardzo wa偶ne jest stworzenie interesuj膮cej tre艣ci, dzi臋ki czemu zach臋cisz ludzi do regularnego wchodzenia w interakcj臋 z Twoj膮 firm膮. Dzi臋ki temu narz臋dziu mo偶esz te偶 b艂yskawicznie reagowa膰 na problemy i pytania stawiane przez klient贸w.

10. PR

Je艣li dzi臋ki Twojemu produktowi lub us艂udze kt贸r膮 oferujesz, klient b臋dzie m贸g艂 rozwi膮za膰 jaki艣 problem lub gdy dzi臋ki nim trafisz w nisz臋, to dasz szans臋 na to, 偶e media si臋 Tob膮 zainteresuj膮. Media bardzo ceni膮 sobie dobre pomys艂y oraz ciekawych ludzi. Wato znale藕膰 dziennikarza, kt贸ry b臋dzie chcia艂 o Tobie napisa膰, a w贸wczas link do Twojej strony zostanie dodany na kilku lub nawet kilkunastu du偶ych portalach internetowych.