10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie www

10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie www  Klienci zwykle zadają mi pytanie, dlaczego ich strona w ogóle nie ma odwiedzin, a przecież jest ona bardzo ładnie wykonana i działa bez zarzutu. Już odpowiadam – otóż samo stworzenie strony nie jest wystarczające. Żeby przynosiła ona dochody, należy ją jeszcze wypromować, a zatem sprawić, aby potencjalni klienci mogli ją bez problemu znaleźć. Największy problem polega na tym, że aby strona mogła przynosić realne korzyści, czyli dużą liczbę zapytań, musi ona być odwiedzana przez kilkuset potencjalnych klientów każdego dnia. Nie wystarczy niestety poinformowanie rodziny oraz znajomych.

Poniżej przedstawiam kilka sposobów, przy założeniu że Twoja strona jest odpowiednio przygotowana pod sprzedaż.

1. Pozycjonowanie (SEO)

Powiedzmy, że poszukujesz w sieci mechanika samochodowego. Jak to robisz – przeglądając kilkadziesiąt stron, które Ci się wyświetliły w wynikach wyszukiwania – chyba nie? Wybierasz pierwsze 2-3 strony, które wskazało Google. Tak właśnie postępują też Twoi klienci. Twoim zadaniem jest zatem zadbanie o to, aby Twoja firma znalazła się na początku wyników wyszukiwania. Na efekty procesu pozycjonowania zwykle czeka się najdłużej – zwykle pierwsze efekty możemy ocenić po kilku miesiącach.

2. Kampania w Google Adwords

Jest to alternatywa dla pozycjonowania dająca szybkie efekty. Google Adwords widoczne są w postaci reklam pojawiających się z boku wyników wyszukiwania w Google. Za takie kampanie się płaci, zwykle od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych za każde kliknięcie – zależne jest to od popularności naszych słów kluczowych. Należy ustalić dzienny budżet, np. 50 zł, a wówczas Google pobiera z naszego budżetu opłatę w przypadku kliknięcia na naszą stronę. Jeżeli nasza reklama będzie skuteczna i ustawiona we właściwy sposób, to spokojnie powinniśmy osiągnąć od kilkudziesięciu do kilkuset wejść na stronę dziennie. Oczywiście, jeśli słowa są droższe, wówczas stosowanie tej metody nie jest tanie, jednak mamy metody, dzięki którym znalezienie jak najtańszych słów nie jest trudne.

3. Google Remarketing

Jest to metoda, która polega na ponownym dotarciu do klientów, którzy mieli już okazję odwiedzić Twoją stronę, ale nie wykonali żadnego innego kroku, np. nie pojawiło się z ich strony żadne pytanie ani niczego nie kupili oni w Twoim sklepie internetowym. Jeśli dokonane zostaną odpowiednie ustawienia, możesz dzięki reklamie zachęcać swojego klienta, żeby powrócił na Twoją stronę i może tym razem znalazł coś dla siebie.

4. Reklamy na Facebooku

Kampanie na Facebooku pozwalają dotrzeć do wybranych grup docelowych. Taką grupę można stworzyć na podstawie wieku, zainteresowań, płci lub też poprzez skierowanie do znajomych Twoich znajomych albo tych, którzy poznali Twój fan page. Jest to metoda, która przypomina Adwords – ponosi się tu opłatę od kilkudziesięciu groszy za każde kliknięcie i także jest to skuteczna kampania stworzona niskim nakładem finansowym. Jednak pamiętajmy, że w tym przypadku klient jest przez nas kierowany do naszego fan page’a, a nie do naszej strony internetowej, dlatego musisz wiedzieć, w jaki sposób klienta zainteresować swoją ofertą, aby w końcu dotarł do Twojej strony.

5. Blog

Możesz osiągnąć duże korzyści, jeśli tylko będziesz mógł w sposób regularny udostępniać darmową i mającą wartość wiedzę tym, którzy będą oglądać Twoją stronę. Dzięki temu możesz liczyć dużą liczbę odwiedzin na stronie, a także na to, że zyskasz zaufanie do swojej marki. Buduje się wówczas wizerunek eksperta poprzez dzielenie się z innymi swoją wiedzą i pokazywanie, że znasz się na tym, co robisz, co skutkuje tym, że warto obdarzyć Cię zaufaniem. Aby zyskać ruch na stronie, warto pisać artykuły do innych bogów, które już teraz cieszą się dużym zainteresowaniem.

6. E-mail marketing

Niektórzy uważają newslettery za bzdurę, ponieważ są codziennie zasypywani dziesiątkami niepotrzebnych maili ze skrzynki pocztowej. Dzieje się tak dlatego, że po prostu nas one nie interesują. W e-mailu marketingowym najważniejsza jest treść e-maila. Umiejętność zainteresowania swoich odbiorców może być jedną z najskuteczniejszych metod pozwalających przyciągnąć osoby odwiedzające Twoją stronę. Aby wejść w relację z klientem, zwykle trzeba się przypominać, zatem warto wysyłać taki e- mailing raz lub dwa razy w miesiącu, żeby utrzymać kontakt z klientami. Możesz np. informować ich o tym, co nowego dzieje się w Twojej firmie, o aktualnych promocjach, możesz też przesyłać im linki do artykułu na Twoim blogu.

7. YouTube

YouTube może być dodatkowym wsparciem dla pozycjonowania. Odpowiednie słowa kluczowe pozwolą znaleźć Cię w serwisie, a do tego pod opisem zamieszczonego filmu, będziesz mógł wstawić link do strony Twojej firmy. Wyszukiwarka Google bardzo sobie ceni klientów, którzy link do swojej strony umieszczają w innych miejscach. To pozwoli Ci zająć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Do tego taki film można łatwo umieścić na portalach społecznościowych np. na Facebooku, Twitterze, a to generuje dodatkowe korzyści.

8. Fora dyskusyjne

Na pewno w trakcie poszukiwania jakiejś usługi sugerujesz się rekomendacjami znajomych , rodziny lub też sprawdzasz opinie dostępne w sieci. Właśnie temu służą fora dyskusyjne. Ludzie mogą tam znaleźć rozwiązanie problemów, jak również kontakty do specjalistów. Jeśli będziesz aktywnie odpowiadać na problemy innych, będziesz postrzegany jako specjalista – będzie to dla Ciebie bardzo korzystne. Do tego w swoim podpisie będziesz mógł dodać link do własnej strony, a jak wspominałem, Google bardzo sobie ceni takie działania.

9. Social Media

Jest to narzędzie, dzięki któremu będziesz mógł się zaprzyjaźnić z klientami, a to z kolei przyczyni się do zakupu Twoich produktów. Do tego ważną zaletą jest możliwość udostępniania artykułu lub filmu w sposób łatwy i szybki. Jednak bardzo ważne jest stworzenie interesującej treści, dzięki czemu zachęcisz ludzi do regularnego wchodzenia w interakcję z Twoją firmą. Dzięki temu narzędziu możesz też błyskawicznie reagować na problemy i pytania stawiane przez klientów.

10. PR

Jeśli dzięki Twojemu produktowi lub usłudze którą oferujesz, klient będzie mógł rozwiązać jakiś problem lub gdy dzięki nim trafisz w niszę, to dasz szansę na to, że media się Tobą zainteresują. Media bardzo cenią sobie dobre pomysły oraz ciekawych ludzi. Wato znaleźć dziennikarza, który będzie chciał o Tobie napisać, a wówczas link do Twojej strony zostanie dodany na kilku lub nawet kilkunastu dużych portalach internetowych.