20 b艂臋d贸w przy budowie strony www. Niekt贸re firmy, zamiast skupienia si臋 na mo偶liwo艣ci osi膮gni臋cia konkretnych rezultat贸w, np. wi臋kszej sprzeda偶y lub w艂a艣ciwego komunikatu, umieszczaj膮 nie do ko艅ca przemy艣lane i ma艂o efektowne strony, my艣l膮c, 偶e wypozycjonowanie przyci膮gnie klient贸w. Jednak jest to b艂臋dne za艂o偶enie, poniewa偶 nawet, gdy strona uplasuje si臋 na pierwszym miejscu, a nie b臋dzie ona efektywna, to nikt u Ciebie niczego nie kupi, a Ty wyrzucisz pieni膮dze w b艂oto.

Co zrobi膰, je艣li przez takie post臋powanie traci si臋 kilkudziesi臋ciu klient贸w dziennie?

.

Z艂e przyzwyczajenia mo偶na zmieni膰. Przedstawiam kilka najwi臋kszych b艂臋d贸w, jakie zwykle pope艂nia si臋 w internecie, a tak偶e sugeruj臋 jak owe b艂臋dy naprawi膰. Jest to zupe艂nie przypadkowa kolejno艣膰.

20 b艂臋d贸w przy budowie strony www

.

  1. 1.Animacja Flash 鈥 mo偶e ona irytowa膰 wielu Twoich klient贸w, poniewa偶 zwykle musz膮 oni czeka膰 na ca艂kowite jej za艂adowanie 鈥 klient zawsze chce mie膰 szybki dost臋p do wszystkich informacji. Je偶eli ju偶 musisz, staraj si臋 korzysta膰 z animacji tylko w sytuacji, gdy nie da si臋 czego艣 zaprezentowa膰 dzi臋ki obrazkom statycznym lub zwyk艂ym skryptom 鈥 wa偶ne, aby zawsze klient m贸g艂 pomin膮膰 tak膮 animacj臋.

    2. Bark profesjonalnego adresu www 鈥 zastan贸w si臋 nad tym, czy dokona艂by艣 jakiego艣 zakupu od firmy, kt贸ra ma nazw臋 www.NAZWAFIRMY.czestochowa.pl/4859658/start.html, a mo偶e lepiej wygl膮da nazwa www.NAZWAFIRMY.pl ? 艁atwo rozpoznawalna nazwa strony nie kosztuje wiele, a mocno wp艂ywa na spos贸b postrzegania firmy przez klient贸w. Ta sama zasada odnosi si臋 do adres贸w e-mailowych. Np. jak zareagujesz, widz膮c adres: wesolyjas@wp.pl? Aby zaufa艂o nam jak najwi臋cej os贸b, ustaw tak膮 sam膮 nazw臋 zar贸wno dla strony internetowej, jak i dla adresu mailowego.

    3. Autoodtwarzanie d藕wi臋k贸w 鈥 je偶eli jednak chcesz u偶y膰 muzyki (pami臋taj o tym, 偶e wi臋kszo艣膰 os贸b robi膮cych zakupy w internecie za tym nie przepada), daj u偶ytkownikowi mo偶liwo艣膰 s艂uchania muzyki, jak r贸wnie偶 pozw贸l mu w ka偶dej chwili wy艂膮czy膰 t臋 opcj臋.

    4. Wyskakuj膮ce reklamy 鈥 nic tak nie dra偶ni, jak cz臋sto pojawiaj膮ce si臋 reklamy, kt贸re nie powinny wyskakiwa膰 na stronie firmowej.

    5. Z艂y dob贸r kolor贸w 鈥 wyb贸r niebeskich liter na czerwonym tle nie b臋dzie dobrym rozwi膮zaniem. Je偶eli masz problem z odpowiednim doborem kolor贸w, warto skorzysta膰 z porady profesjonalisty w tej dziedzinie. Nale偶y wybra膰 kolory 艂agodne dla oczu, w innym przypadku mog膮 rozprasza膰 uwag臋 u偶ytkownik贸w i powodowa膰 problemy z odczytem. Kolorystyka musi tworzy膰 przyjazn膮 aur臋 i pozwala膰 na to, aby klient m贸g艂 si臋 skupi膰 na tym, co na stronie jest najwa偶niejsze.

    6. Zmuszanie klienta do klikania we wskazane przez nas miejsce 鈥 poruszanie si臋 po Twojej stronie powinno by膰 jak najprostsze. Je艣li osoba, kt贸ra trafi na Twoj膮 stron臋 b臋dzie musia艂a po艣wi臋ci膰 du偶o czasu na znalezienie szukanej rzeczy, mo偶e si臋 podda膰 i uciec ze strony. Zwr贸膰 uwag臋 na to, 偶e internauci w tym samym czasie maj膮 otwartych kilka innych stron, dlatego w贸wczas, gdy nie b臋d膮 mogli znale藕膰 tego, czego szukaj膮, sprawdz膮 czy b臋dzie si臋 to da艂o znale藕膰 na innej stronie, po kt贸rej mo偶na si臋 艂atwiej porusza膰.

    7. Zbyt d艂ugie 艂adowanie si臋 strony 鈥 postaraj si臋 tak zoptymalizowa膰 obrazki, by nawet w przypadku wolnych po艂膮cze艅 strona mog艂a si臋 szybko otwiera膰. W Photoshopie dost臋pna jest opcja o nazwie 鈥瀔ompresja鈥. Dzi臋ki niej mo偶liwe jest zmniejszenie zdj臋膰 oraz obrazk贸w bez pogarszania ich jako艣ci. Je艣li nie b臋dziesz potrafi艂 si臋 w tym odnale藕膰, zapytaj kogo艣, kto si臋 na tym zna, czy nie zechcia艂by Ci pom贸c.

    8. Z艂a jako艣膰 zdj臋膰 lub zupe艂ny ich brak 鈥 m贸wi si臋, 偶e jedno zdj臋cie potrafi powiedzie膰 wi臋cej ni偶 tysi膮c s艂贸w. Pojawia si臋 zatem pytanie czemu strony wielu firm lub ich materia艂y firmowe zawieraj膮 sam tekst lub zdj臋cia amatorskie? W takich przypadkach 藕le si臋 przegl膮da strony.

    9. Zwariowane czcionki 鈥 zale偶y Ci na tym, aby ka偶dy u偶ytkownik bez problemu m贸g艂 przeczyta膰 tre艣膰 dost臋pn膮 na Twojej stronie? Pami臋taj o tym, 偶e je偶eli b臋dzie on musia艂 si臋 zastanawia膰 co jest na niej napisane, pewnie wi臋cej do Ciebie nie wr贸ci Warto zatem zadba膰 o dobr膮 czytelno艣膰 czcionek, jakimi b臋dzie napisany tekst na Twoich kampaniach.

    10. Nieaktualne informacje 鈥 pami臋taj o aktualizowaniu informacji, poniewa偶 je艣li klient znajdzie na twojej stronie adres siedziby firmy, a w rzeczywisto艣ci oka偶e si臋, 偶e Twojej firmy nie ma pod takim adresem, w贸wczas taka osoba b臋dzie rozczarowana. Nie tylko straci sw贸j cenny czas, ale tak偶e zaufanie do Ciebie. Uzna Twoj膮 firm臋 za ma艂o profesjonaln膮, poniewa偶 dbanie o takie sprawy, jak podanie aktualnego adresu jest rzecz膮 podstawow膮. Najlepiej znale藕膰 pracownika, kt贸ry b臋dzie dba艂 o to, aby najistotniejsze informacje takie, jak np. oferta, adresy czy nr telefon贸w zawsze by艂y aktualne i dost臋pne dla klient贸w.

    11. Intro 鈥 najlepiej, aby klient musia艂 pokona膰 jak najmniej krok贸w, 偶eby uzyska膰 informacj臋.

    12. Ukryte dane kontaktowe 鈥 ka偶da firma powinna zadba膰 o to, aby klient w 艂atwy spos贸b znalaz艂 takie informacje, jak telefon oraz adres. Jest to podstawowy wym贸g.

    13. Brak wyszukiwarki 鈥 je偶eli na Twojej stronie znajduje si臋 du偶o tre艣ci, powiniene艣 pozwoli膰 klientom w 艂atwy spos贸b odnajdowa膰 poszukiwane informacje. Warto zatem pomy艣le膰 o dodaniu wyszukiwarki, kt贸ra zrewolucjonizowa艂a internet.

    14. Rozwijane menu 鈥 u偶ytkownik, kt贸ry odwiedzi Twoj膮 stron臋 internetow膮 powinien mie膰 mo偶liwo艣膰 zobaczenia od razu ca艂ej zawarto艣ci. Je艣li posiadasz rozwijane menu, mo偶esz klienta zmyli膰 i zupe艂nie przypadkiem ukry膰 przed nim to, czego akurat b臋dzie szuka艂.

    15. Strona niedopasowana do wszystkich przegl膮darek 鈥 niestety nie wszystkie przegl膮darki wy艣wietlaj膮 prawid艂owo wszystkie strony, a w艂a艣nie twoja powinna na ka偶dej z przegl膮darek wygl膮da膰 identycznie. Warto znale藕膰 dobrego programist臋, kt贸ry b臋dzie wiedzia艂 jak to zrobi膰.

    16. DU呕E LITERY 鈥 nie warto ich stosowa膰, poniewa偶 utrudniaj膮 one czytanie, a do tego mog膮 wywo艂ywa膰 efekt, jakby kto艣 wo艂a艂 o pomoc.

    17. B艂臋dy ortograficzne 鈥 s膮 oznak膮 niedbalstwa i braku profesjonalizmu. Do tego s膮 ra偶膮ce.

    18. 殴le dobrana rozdzielczo艣膰 – obecnie zwykle stosuje si臋 rozdzielczo艣膰 wy偶sz膮 ni偶 1024 x 768 pixeli. Nale偶y si臋 sugerowa膰 tym standardem i dopasowa膰 do niego stron臋.

    19. Skomplikowany formularz kontaktowy 鈥 je艣li Tw贸j formularz b臋dzie mia艂 za du偶o pyta艅, mo偶esz zniech臋ci膰 swoich klient贸w. B臋d膮 oni bowiem mieli poczucie straconego czasu. Aby formularz by艂 efektywny, powinno si臋 przez niego przej艣膰 szybko, a jego wysy艂ka nie mo偶e sprawi膰 k艂opot贸w.

    20. Niedzia艂aj膮ce linki 鈥 je偶eli co艣 nie b臋dzie dzia艂a艂o na Twojej stronie prawid艂owo, mo偶esz straci膰 szans臋 na pokazanie klientowi produktu, kt贸ry chcesz sprzeda膰 lub zniech臋ci膰 go do nawi膮zania wsp贸艂pracy 鈥 najwa偶niejsze na stronie internetowej s膮 rzetelne oraz pe艂ne informacje.

 

Sprawd藕 nasz膮 ofert臋 na budow臋 stron internetowych