20 błędów przy budowie strony www. Niektóre firmy, zamiast skupienia się na możliwości osiągnięcia konkretnych rezultatów, np. większej sprzedaży lub właściwego komunikatu, umieszczają nie do końca przemyślane i mało efektowne strony, myśląc, że wypozycjonowanie przyciągnie klientów. Jednak jest to błędne założenie, ponieważ nawet, gdy strona uplasuje się na pierwszym miejscu, a nie będzie ona efektywna, to nikt u Ciebie niczego nie kupi, a Ty wyrzucisz pieniądze w błoto.

Co zrobić, jeśli przez takie postępowanie traci się kilkudziesięciu klientów dziennie?

.

Złe przyzwyczajenia można zmienić. Przedstawiam kilka największych błędów, jakie zwykle popełnia się w internecie, a także sugeruję jak owe błędy naprawić. Jest to zupełnie przypadkowa kolejność.

20 błędów przy budowie strony www

.

  1. 1.Animacja Flash – może ona irytować wielu Twoich klientów, ponieważ zwykle muszą oni czekać na całkowite jej załadowanie – klient zawsze chce mieć szybki dostęp do wszystkich informacji. Jeżeli już musisz, staraj się korzystać z animacji tylko w sytuacji, gdy nie da się czegoś zaprezentować dzięki obrazkom statycznym lub zwykłym skryptom – ważne, aby zawsze klient mógł pominąć taką animację.

    2. Bark profesjonalnego adresu www – zastanów się nad tym, czy dokonałbyś jakiegoś zakupu od firmy, która ma nazwę www.NAZWAFIRMY.czestochowa.pl/4859658/start.html, a może lepiej wygląda nazwa www.NAZWAFIRMY.pl ? Łatwo rozpoznawalna nazwa strony nie kosztuje wiele, a mocno wpływa na sposób postrzegania firmy przez klientów. Ta sama zasada odnosi się do adresów e-mailowych. Np. jak zareagujesz, widząc adres: wesolyjas@wp.pl? Aby zaufało nam jak najwięcej osób, ustaw taką samą nazwę zarówno dla strony internetowej, jak i dla adresu mailowego.

    3. Autoodtwarzanie dźwięków – jeżeli jednak chcesz użyć muzyki (pamiętaj o tym, że większość osób robiących zakupy w internecie za tym nie przepada), daj użytkownikowi możliwość słuchania muzyki, jak również pozwól mu w każdej chwili wyłączyć tę opcję.

    4. Wyskakujące reklamy – nic tak nie drażni, jak często pojawiające się reklamy, które nie powinny wyskakiwać na stronie firmowej.

    5. Zły dobór kolorów – wybór niebeskich liter na czerwonym tle nie będzie dobrym rozwiązaniem. Jeżeli masz problem z odpowiednim doborem kolorów, warto skorzystać z porady profesjonalisty w tej dziedzinie. Należy wybrać kolory łagodne dla oczu, w innym przypadku mogą rozpraszać uwagę użytkowników i powodować problemy z odczytem. Kolorystyka musi tworzyć przyjazną aurę i pozwalać na to, aby klient mógł się skupić na tym, co na stronie jest najważniejsze.

    6. Zmuszanie klienta do klikania we wskazane przez nas miejsce – poruszanie się po Twojej stronie powinno być jak najprostsze. Jeśli osoba, która trafi na Twoją stronę będzie musiała poświęcić dużo czasu na znalezienie szukanej rzeczy, może się poddać i uciec ze strony. Zwróć uwagę na to, że internauci w tym samym czasie mają otwartych kilka innych stron, dlatego wówczas, gdy nie będą mogli znaleźć tego, czego szukają, sprawdzą czy będzie się to dało znaleźć na innej stronie, po której można się łatwiej poruszać.

    7. Zbyt długie ładowanie się strony – postaraj się tak zoptymalizować obrazki, by nawet w przypadku wolnych połączeń strona mogła się szybko otwierać. W Photoshopie dostępna jest opcja o nazwie „kompresja”. Dzięki niej możliwe jest zmniejszenie zdjęć oraz obrazków bez pogarszania ich jakości. Jeśli nie będziesz potrafił się w tym odnaleźć, zapytaj kogoś, kto się na tym zna, czy nie zechciałby Ci pomóc.

    8. Zła jakość zdjęć lub zupełny ich brak – mówi się, że jedno zdjęcie potrafi powiedzieć więcej niż tysiąc słów. Pojawia się zatem pytanie czemu strony wielu firm lub ich materiały firmowe zawierają sam tekst lub zdjęcia amatorskie? W takich przypadkach źle się przegląda strony.

    9. Zwariowane czcionki – zależy Ci na tym, aby każdy użytkownik bez problemu mógł przeczytać treść dostępną na Twojej stronie? Pamiętaj o tym, że jeżeli będzie on musiał się zastanawiać co jest na niej napisane, pewnie więcej do Ciebie nie wróci Warto zatem zadbać o dobrą czytelność czcionek, jakimi będzie napisany tekst na Twoich kampaniach.

    10. Nieaktualne informacje – pamiętaj o aktualizowaniu informacji, ponieważ jeśli klient znajdzie na twojej stronie adres siedziby firmy, a w rzeczywistości okaże się, że Twojej firmy nie ma pod takim adresem, wówczas taka osoba będzie rozczarowana. Nie tylko straci swój cenny czas, ale także zaufanie do Ciebie. Uzna Twoją firmę za mało profesjonalną, ponieważ dbanie o takie sprawy, jak podanie aktualnego adresu jest rzeczą podstawową. Najlepiej znaleźć pracownika, który będzie dbał o to, aby najistotniejsze informacje takie, jak np. oferta, adresy czy nr telefonów zawsze były aktualne i dostępne dla klientów.

    11. Intro – najlepiej, aby klient musiał pokonać jak najmniej kroków, żeby uzyskać informację.

    12. Ukryte dane kontaktowe – każda firma powinna zadbać o to, aby klient w łatwy sposób znalazł takie informacje, jak telefon oraz adres. Jest to podstawowy wymóg.

    13. Brak wyszukiwarki – jeżeli na Twojej stronie znajduje się dużo treści, powinieneś pozwolić klientom w łatwy sposób odnajdować poszukiwane informacje. Warto zatem pomyśleć o dodaniu wyszukiwarki, która zrewolucjonizowała internet.

    14. Rozwijane menu – użytkownik, który odwiedzi Twoją stronę internetową powinien mieć możliwość zobaczenia od razu całej zawartości. Jeśli posiadasz rozwijane menu, możesz klienta zmylić i zupełnie przypadkiem ukryć przed nim to, czego akurat będzie szukał.

    15. Strona niedopasowana do wszystkich przeglądarek – niestety nie wszystkie przeglądarki wyświetlają prawidłowo wszystkie strony, a właśnie twoja powinna na każdej z przeglądarek wyglądać identycznie. Warto znaleźć dobrego programistę, który będzie wiedział jak to zrobić.

    16. DUŻE LITERY – nie warto ich stosować, ponieważ utrudniają one czytanie, a do tego mogą wywoływać efekt, jakby ktoś wołał o pomoc.

    17. Błędy ortograficzne – są oznaką niedbalstwa i braku profesjonalizmu. Do tego są rażące.

    18. Źle dobrana rozdzielczość – obecnie zwykle stosuje się rozdzielczość wyższą niż 1024 x 768 pixeli. Należy się sugerować tym standardem i dopasować do niego stronę.

    19. Skomplikowany formularz kontaktowy – jeśli Twój formularz będzie miał za dużo pytań, możesz zniechęcić swoich klientów. Będą oni bowiem mieli poczucie straconego czasu. Aby formularz był efektywny, powinno się przez niego przejść szybko, a jego wysyłka nie może sprawić kłopotów.

    20. Niedziałające linki – jeżeli coś nie będzie działało na Twojej stronie prawidłowo, możesz stracić szansę na pokazanie klientowi produktu, który chcesz sprzedać lub zniechęcić go do nawiązania współpracy – najważniejsze na stronie internetowej są rzetelne oraz pełne informacje.

 

Sprawdź naszą ofertę na budowę stron internetowych