reklama adwords

Reklama聽Adwords mimo tego, 偶e dost臋pny ju偶 od bardzo d艂ugiego czasu to nadal jest jednym z najlepszym sposob贸w na dotarcie do nowych klient贸w. Dlatego te偶 ka偶da firma, kt贸ra powa偶nie my艣li o zareklamowaniu si臋 w sieci powinna powa偶nie zastanowi膰 si臋 w艂a艣nie nad reklamami Google. Odpowiednio skonstruowana reklama, podpi臋ta do tej us艂ugi mo偶e zdzia艂a膰 cuda i przyci膮gn膮膰 olbrzymi膮 liczb臋 potencjalnych klient贸w.

Koszty kampanii reklamowej

Google Adwords pozwala na dostosowanie koszt贸w kampanii reklamowej do mo偶liwo艣ci przedsi臋biorcy. Reklamodawca p艂aci za klikni臋cia w reklam臋 i samodzielnie wp艂aca pieni膮dze na swoje konto w us艂udze. Samodzielnie mo偶e wi臋c decydowa膰 o ca艂kowitych kosztach kampanii oraz jej bud偶ecie.

Skuteczno艣膰 kampanii

Kwestia ta w g艂贸wnej mierze zale偶y od wiedzy oraz pomys艂owo艣ci samego reklamodawcy. To on decyduje o tym jak wygl膮da艂a b臋dzie reklama. Dodatkowo Google Adwords udost臋pnia reklamodawcom rozbudowany panel, kt贸ry pozwala na dok艂adne analizowanie wszystkich statystyk co pozwala lepiej dostosowa膰 reklam臋 do rynku. Istniej膮 r贸wnie偶 profesjonalne firmy 艣wiadcz膮ce us艂ugi z zakresu organizowania kampanii w Google Adwords. Firmy tego typu posiadaj膮 odpowiedni膮 wiedz臋, kt贸ra pozwala na przygotowanie bardzo skutecznej kampanii.

Reklama聽Adwords

Jak stworzy膰 swoj膮 pierwsz膮 reklam臋?

Wystarczy post臋powa膰 wed艂ug poni偶szej instrukcji:

  • zalogowa膰 si臋 na stronie: http://www.google.pl/adwords/ za pomoc膮 swojego konta Google
  • wybra膰 opcj臋 聽鈥濽tw贸rz pierwsz膮 kampani臋鈥
  • w wy艣wietlonym formularzu nale偶y wype艂ni膰 wszystkie pola, najwa偶niejsze s膮 jednak stawki i bud偶et. Ustawi膰 mo偶na stawk臋 za klikni臋cie oraz dzienny bud偶et na reklam臋
  • kolejne pole to sieci i urz膮dzenia w kt贸rym najlepiej zaznaczy膰 opcj臋 wyszukiwarka Google i partnerzy (domy艣lnie ustawiona jest opcja wszystkie dost臋pne witryny)
  • nast臋pny krok to wybranie nazwy reklamy oraz jej wygl膮du
  • teraz mo偶na ju偶 przej艣膰 do pola s艂owa kluczowe, kt贸re jest bardzo istotne. W polu tym mo偶na wpisa膰 wszystkie s艂owa kluczowe po wpisaniu, kt贸rych ma si臋 wy艣wietli膰 nasza reklama. W przypadku ustalania s艂贸w kluczowych bardzo pomocny mo偶e by膰 planer s艂贸w kluczowych, dost臋pny pod adresem: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal . Mo偶na w nim sprawdzi膰 jak膮 popularno艣ci膮 cieszy si臋 dane s艂owo kluczowe i wybra膰 jedynie te najbardziej optymalne.
  • ostatni krok to wybranie sposobu p艂atno艣ci, dost臋pna jest karta kredytowa oraz standardowy przelew

Po wykonaniu wszystkich krok贸w pierwsza kampania reklamowa jest ju偶 aktywna i w tym momencie rozpoczyna si臋 ca艂y proces nieustannego optymalizowania jej dla uzyskania jeszcze lepszych wynik贸w.

Reklama聽Adwords

Zalety oraz wady Google Adwords

Zalety:

  • p艂atno艣膰 za klikni臋cia
  • dotarcie do ogromnej ilo艣ci os贸b
  • wy艣wietlanie reklamy w najpopularniejszej wyszukiwarce
  • reklama pojawia si臋 w najcz臋艣ciej klikanych miejscach
  • prosty modu艂 tworzenia reklamy

Wady:

  • czasem bardzo wysoki koszt (nawet 5 z艂 za jedno klikni臋cie)
  • zredukowanie koszt贸w za klikni臋cie wymaga du偶ego bud偶etu na reklam臋
  • do tworzenia efektywnych reklam potrzeba sporo praktyki oraz wiedzy
  • niekt贸rzy internauci omijaj膮 linki sponsorowane